Terapii Naturiste

Primele 100 alimente recomandate de către nutriționiștii germani pentru diverse organe

Piele, păr

  • Pepene - Are foarte puține calorii și e un fruct excelent pentru menținerea fermității pielii.
  • Iaurt degresat - Are o concentrație ridicată de vitamina A, iar bacteriile sale îmbunătățesc aspectul pielii.
  • Grâu - Are calciu, acizi grași, dioxid de siliciu - provizii de sănătate pentru piele, păr și unghii.
  • Orz - Conține substanțe bioactive, înfrumusețează și revitalizează.
  • Cimbru - Curăţă organismul și redă strălucirea pielii.
  • Hrean - Regenerează părul, pielea și unghiile, mulțumită substanțelor active conținute.
  • Muștar - Reglează fluxul sangvin la nivelul pielii.
Recomandate

Rinichi

  • Sfeclă roșie - Stimulează arderile celulare.
  • Vişine - Conțin potasiu, substanță pe care rinichii "se luptă" să o elimine din sânge când este în exces.
  • Castravete - Are multă apă și stimulează activitatea rinichilor.
  • Țelină - Protejează rinichii de viruși.
  • Varză roșie - Aminoacizii și proteinele sale acționează ca un filtru pentru rinichi.
  • Gulie - Vitamina C protejează celulele renale, iar fierul și fosforul energizează.
  • Ridiche neagră - Are proprietăți de antibiotice naturale.
  • Varză murată - Detoxifică întregul organism.
  • Hrișcă - În medicina complementară, e folosită ca produs dietetic în cazul bolilor de rinichi și în diabet. E eficientă dacă suferiți de hipertensiune arterială.
  • Pătrunjel - Deține combinația ideală de minerale pentru a curăţa rinichii.

Oase

  • Migdale - Conțin magneziu, care ajută oasele să rămână sănătoase.
  • Spanac - Aduce în organism necesarul de calciu pentru rezistența oaselor și funcționarea mușchilor.
  • Mei - Deosebit de bun pentru copii, cărora le întărește dinţii, oasele și le stimulează creșterea.
  • Secară - Benefică pentru dinți, oase și mușchi. E o sursă ideală de oligoelemente, cum ar fi complexul B de vitamine, potasiu, magneziu, mangan, fier și zinc.
  • Brânză - Este o sursă de calciu, contribuind la întărirea oaselor.

Intestine, stomac

  • Tinctură de fenicul - Protejează mucoasele intestinale.
  • Păstârnac - Stimulează digestia.
  • Mango - Are vitamina A și antioxidanți ce apără mucoasa intestinală.
  • Arpacaș - Aduce în organism necesarul de fibre, magneziu și fosfor pentru o digestie sănătoasă.
  • Mărar - Ameliorează digestia.
  • Soia - Are proprietăți anticancerigene.
  • Nuci - Conțin o formă purificată de Omega 3, care ajută la reducerea riscului de cancer al intestinelor.

Ficat

  • Anghinare - Are proteine regenerative, iar acidul folic și antioxidanții săi previn bolile hepatice.
  • Suc de ridiche - Stimulează secreția bilei.
  • Conopidă - Contribuie la protejarea și îmbunătățirea activităţii ficatului.
  • Drojdie de bere - E o importantă sursă de vitamina B, detoxifică ficatul.
  • Năsturel - E folosit la producerea muștarului și a uleiurilor bune pentru metabolismul bilei și ficatului.
  • Păpădie - Reduce colesterolul și ajută la buna funcționare a ficatului.
  • Lapte - Apără ficatul de diferite afecțiuni frecvente.
  • Mentă - Uleiurile sale esențiale stimulează secreția biliară și ajută la calmarea crampelor.
  • Carne de iepure - Degresează ficatul.
  • Carne de vită și de mânzat - Conține vitamina B, fier și proteine de bună calitate.

Creier

  • Linte - Conține proteine, glucide și lecitina de care au nevoie celulele creierului.
  • Quinoa - Bogat în fier, întărește memoria și încetinește procesul de îmbătrânire.
  • Carne de pasăre de curte - Are grăsimi și uleiuri care oferă energie celulelor nervoase.
  • Fasole - Crește puterea de concentrare.
  • Ou - E o sursă grozavă de proteine, iar gălbenușul conține colină, care ajută la dezvoltarea memoriei.
  • Avocado - E un fruct care combate stresul, nervozitatea și insomnia.
  • Banane - Conțin substanțe benefice pentru creier. Glucoza, vitaminele și mineralele fructelor îl energizează.
  • Caise - Un amestec ideal de minerale ce stimulează neuronii.
  • Stafide - Au mult zahăr (75%), resursă energetică pentru creier.
  • Pere - Ajută circulația sangvină, iar zahărul și substanțele asemănătoare hormonilor intensifică puterea "de lucru" a creierului.
  • Mazăre - E bogată în proteine bune pentru memorie și concentrare.
  • Salată verde - Substanțele opiacee calmează sistemul nervos.

Ochi

  • Castanul sălbatic - Substanțele sale active calmează iritatiile și senzația de usturime.
  • Arnică - Uleiurile esențiale calmează inflamaţiile oculare.
  • Mesteacăn alb - Vitamina C, potasiul și calciul conținute întăresc imunitatea ochilor.
  • Limbă de miel - Are o mulțime de taninuri și saponine ce reduc inflamarea vaselor conjunctivale.
  • Rostopască - Este eficientă împotriva virușilor, în special pentru ochii uscați.
  • Gutuie - Cu pectină și calciu, e bună pentru alergii și febra fânului.
  • Iarbă de silur - Calmează ochii în cazul persoanelor tensionate, care stau mult în fața calculatorului.
  • Grăsime de găină - Împreună cu iarba de silur, face minuni dacă e aplicată ca unguent pe ochi.
  • Struguri - Aceste fructe ajută cu precădere ochiul în timpul vederii nocturne.
  • Pătlagină - Taninurile sale tratează infecțiile oculare.
  • Căpșuni - Ajută ochiul în timpul vederii nocturne.
  • Centaurium minus - Tinctura acestei plante vindecă afecțiunile oculare.
  • Ananas - Conține numeroase enzime ce relaxează ochii celor care stau mult la calculator.
  • Rozmarin - Purifică ochii și protejează vasele de sânge oculare.

Inima

  • Varză - Are mult potasiu și fier, necesare inimii și circulației sangvine.
  • Broccoli - Previne ateroscleroza și atacurile de cord, prin conținutul de calciu, fier și caroten.
  • Ridiche - Apără împotriva atacurilor de cord.
  • Portocale - Conțin vitamina C, care scade valoarea colesterolului din sânge. În plus, are și puține calorii.
  • Morcov - Acidul folic și bioflavonoidele rădăcinoasei protejează inima.
  • Pește - Acizii grași Omega 3 apără sistemul vascular de inflamații și de calcifieri.
  • Ceapă - Scade presiunea sângelui, îmbunătățește activitatea inimii și circulația.
  • Usturoi - Alicina conținută previne accidentele vasculare cerebrale.
  • Usturoi sălbatic - Substanțele sale curată sângele de toxine.
  • Sparanghel - Asparagina curăţă cordul și vasele mari de sânge.
  • Cicoare - Scade tensiunea arterială și colesterolul, curăţă sângele cu ajutorul unor minerale specifice.
  • Ulei de măsline - Energizează cordul și reduce colesterolul.
  • Somon - Acest peşte este o sursă bună de acizi grași Omega 3, care reușesc să scadă din nivelul trigliceridelor din sânge.
  • Dovleac - Are efect benefic în cazul hipertensiunii arteriale și în bolile de inimă.
  • Cartofi - Protejează contra accidentelor cerebro-vasculare, oferind o cantitate mare de vitamina C pentru sistemul vascular.
  • Paprika - Protejează inima și vasele de sânge.
  • Roșii - Diuretice eficiente, normalizează tensiunea arterială.
  • Măsline - Reduc colesterolul nociv și tensiunea arterială.
  • Mere - Conțin 300 de substanțe esențiale pentru protecția întregului sistem vascular.
  • Fasole neagră - O cană din acest aliment furnizează între 120 și 320 miligrame de magneziu, mineral ce previne apariția tulburărilor de ritm cardiac.
  • Coacăze - Cu cea mai mare concentrație de minerale și de vitamine C, B, D și E, sunt bune pentru circulația sângelui.
  • Zmeură - Acționează ca o aspirină naturală, întărind sistemul imunitar.
  • Mure - Sunt considerate de specialiștii germani fructe cardioactive, ajutând la funcționarea optimă a cordului.
  • Soc - Îmbunătățește circulația sângelui.
  • Piersici - Au multe vitamine și oligoelemente care protejează inima.
  • Cireșe - Împrospătează resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor și siliciu.
  • Rubarbă - Fortifică inima și scade tensiunea arterială.
  • Grepfrut - Are o enzimă specială, care previne obstrucțiile vasculare și tromboza.
  • Ciuperca Shitake - Reduce colesterolul.
  • Prune - Previn tromboza.
  • Curmale - Sunt bogate în fier, calciu și potasiu. Reduc tensiunea arterială, protejează împotriva aterosclerozei.
  • Afine - Pigmentul lor albastru ajută la elasticitatea vaselor sangvine.
  • Ovăz - Are acizi grași, benefici în bolile cardiovasculare.
  • Porumb - Are vitamina D și vitamina K.
  • Ardei iute - Previne creșterea zahărului din sânge, care poate duce la formarea colesterolului pe vasele inimii.


Tarancuta

Remedii populare

Leac pentru agitație nervoasă și iritabilitate mărită - Se prepară un amestec din plante uscate și mărunțite de Mentă, rădăcini de Valeriană și conuri de Hamei, luate în proporție de 2:1:1 (două linguri din prima plantă și câte una din celelalte). Peste o lingură de amestec se toarnă 400 ml apă clocotită, se lasă să se infuzeze până se răcește și se strecoară. Se administrează câte 200 ml de infuzie, de două ori pe zi.



Sfaturile și orice alte informații despre sănătate disponibile pe TerapiiNaturiste.ro au doar scop informativ, nu sunt sfaturi medicale, nu sunt menite să înlocuiască recomandarea medicului. Utilizatorii își asumă toată responsabilitatea pentru aplicarea conținutului asupra lor.

tratament - terapie - naturist - reţete - sănătate - boala - medicina - alternativă - populară - catalog plante medicinale