Terapii Naturiste

Învață să te relaxezi

Stresul produs de problemele zilnice e la fel de periculos pentru sănătate ca și marile încercări și evenimentele majore ale vieții. De aceea, e important să neutralizăm efectele stresului cotidian. Mai întâi, trebuie analizate cauzele stresului nostru cotidian: un divorț, o boală gravă, pierderea locului de muncă sau pierderea unei persoane dragi? De asemenea, problemele zilnice: aglomerația din autobuz, grija zilei de mâine, banii niciodată suficienți, certurile cu partenerul de viață... Cum facem față acestor situații stresante care, în timp, ne pot afecta sănătatea?

Gândește pozitiv!

Uneori, simpla pierdere de vreme fără folos poate fi o sursă de stres; problema e însă să nu treneze această atitudine și să încerci să o rezolvi. Modalitățile prin care facem față acestor evenimente stresante pot fi de două feluri: adaptative și dezadaptative.

Relaxare

Modalități adaptive

  • Adoptarea unei atitudini optimiste, pozitive.
  • Atitudinea destinsă (a ști să faci haz de necaz).
  • Implicarea în activități plăcute (sport, plimbări, ieșiri la restaurant, la film, teatru, cumpărături, vizite).

Modalități dezadaptative

  • Criticarea altor persoane pentru ceea ce ți se întâmplă.
  • Adoptarea unei atitudini negativiste față de lume și viață.
  • Refugiul în consumul excesiv de alimente.
  • Consumul de alcool.

Încearcă să faci zilnic acest exercițiu de destindere, dimineața la trezire, și seara la culcare. Astfel, în decurs de cinci-șase săptămâni vei avea senzația efectivă de calm și relaxare.

Efectele lor asupra organismului sunt incontestabile. Iată câteva dintre acestea:

  • Cresc rezistență la stres.
  • Ajută în caz de insomnie, stare de deprimare, anxietate, fobie.
  • Diminuează anumite simptome, cum ar fi durerile de cap, de spate.
  • Sunt un substitut ideal pentru un număr redus de ore de somn.
  • Întăresc sistemul imunitar.
  • Au un efect pozitiv asupra creativității.

Trebuie stabilite care sunt tensiunile zilnice cele mai des întâlnite:

  • Frică de eșec.
  • Nemulțumirea legată de nerecunoașterea valorii tale la locul de muncă.
  • Singurătatea.
  • Preocupări legate de greutatea corporală.
  • Sănătatea familiei.

Și lista nu se încheie aici. Există situații în care suntem atât de stresați, încât nici nu ne gândim să facem ceva pentru a contracara sau anula stresul. Soluția propusă este simplă și la fel este și raționamentul pe care se bazează. Pornim de la premisa că nu putem trăi două stări în același timp: să fim și relaxați și stresați. Soluția poate fi să ne inducem noi relaxarea, reducând astfel tensiunea specifică stării de stres? Întrucât relaxarea nu se instalează instantaneu, este nevoie de timp, de un moment bine ales, de un spațiu adecvat și de tehnică.

Îți spunem noi cum să procedezi!

  1. Alege un loc confortabil: poate fi fotoliul sau patul în care dormi.
  2. Stând așezat, lasă bărbia să se sprijine ușor pe piept (primii mușchi care se relaxează atunci când adormi sunt mușchii cefei).
  3. Lasă apoi brațele să cadă ușor pe lângă corp.
  4. Închide ochii și respiră adânc de două-trei ori.
  5. Încearcă să fii calm și relaxat. Repetă-ți de cinci-șapte ori în gând: "Sunt calm, relaxat". Relaxarea apare după repetare.
  6. Pe măsură ce te destinzi, s-ar putea ca tot felul de gânduri să-ți treacă prin cap. Lasă-le să treacă.
  7. Cu o voce abia șoptită, spune-ți în gând următoarele: "Simt cum o liniște plăcută mă cuprinde. Sunt tot mai calm, mai relaxat. Încerc să-mi vizualizez brațele. Brațele devin mai grele. Simt o greutate plăcută la nivelul brațelor. Ele devin din ce în ce mai grele".
  8. După aceea, respiră adânc, liniștit.
  9. Trage puternic aer în piept, deschide ușor ochii. Te vei simți refăcut ca după un somn reconfortant și lung.
  10. În această stare de bine, mișcă brațele și picioarele.


Tarancuta

Remedii populare

Tahicardie (pe baza nevoasă) - 1/2 kg Lămâi se dau pe răzătoare și se stoarce sucul, se amestecă cu 1/2 kg miere și cu 20 de miezuri de sâmbure de Caise pisat. Se ia din acest amestec, dimineață și seară, câte o lingură pe stomacul gol.



Sfaturile și orice alte informații despre sănătate disponibile pe TerapiiNaturiste.ro au doar scop informativ, nu sunt sfaturi medicale, nu sunt menite să înlocuiască recomandarea medicului. Utilizatorii își asumă toată responsabilitatea pentru aplicarea conținutului asupra lor.

tratament - terapie - naturist - reţete - sănătate - boala - medicina - alternativă - populară - catalog plante medicinale