Terapii Naturiste

Vitamine

Trebuie sa stim ca vitaminele si mineralele pe care le aducem prin alimentatie sunt slab asimilate sau usor eliminate din organism.

Cine are nevoie de un plus de vitamine?

  • Femeile care iau contraceptive orale. Numeroase studii au dovedit ca anticonceptionalele "saracesc" organismul de vitaminele B6, B12 si B9 (acidul folic). Astfel, orice femeie care foloseste pilulele ar trebui sa ia suplimente de vitamina B complex.
  • Femeile cu menstruatii abundente au, in general, nevoie de un supliment de fier.
  • Vegetarienii au adesea carente de vitamina B12, calciu, fier, zinc si iod.
  • Fumatorii au nevoie de un plus de vitamina C si zinc - o singura tigara distruge peste 25 mg de vitamina C.
  • Persoanele care urmeaza cure de slabire nu isi asigura necesarul de vitamine si minerale prin alimentatie si, deci, au nevoie de suplimente.
  • Femeile care planifica sa aiba un copil, dar si femeile insarcinate - au nevoie in special de acid folic (400 micrograme), pentru a preveni spina bifida, si vitamina D (10 mg/zi).

Vitamina A

  • Vitamina/mineral: Vitamina A (betacaroten)
  • RDA sau DV: 800-1000 IU, toxicitate la 50.000 IU
  • Pro-vitamina A, fara RDA
  • DV optim: 5000-10000 IU, 10000-25000 IU
  • Functie nutritionala: antioxidant, ochi, mucoase, membrane; gingii, piele, cresterea parului si a oaselor; rezistenta la infectii.
  • Activ impreuna cu: cholina, vitaminele C, D, E, F; zinc si B-complex.
  • Afectiuni tratate: sangerari nocturne, uscarea pielii si parului, infectii, alergii, oboseala, migrene.

Vitamina B

Vitamina B1

  • Vitamina/mineral: B1, tiamina
  • RDA sau DV: 1,1-1,5 mg
  • DV optim: 10-60 mg
  • Functie nutritionala: creier, sistem nervos, circulatie, capacitate de inmagazinare a informatiei
  • Activ impreuna cu: acid folic, B6, B-complex, C
  • Afectiuni tratate: oboseala, nervozitate, depresii, iritabilitate, deranjamente stomacale (de digestie)

Vitamina B1 este indispensabila pentru functionarea tuturor celulelor organismului, mai ales a celulelor nervoase. Cele mai bogate surse se afla in: drojdie (o lingura - 0,34mg), germeni de grau (1/4 pahar - 0,47 mg), ficat de vita (850 g - 0,23 mg), graham (o felie - 0,06 mg), alune americane (1/2 pahar - 0,13 mg), sunca (850 g - 0,40 mg).

Vitamina B2

  • Vitamina/mineral: B2, riboflavina
  • RDA sau DV: 1,3-1,7 mg
  • DV optim: 10-60 mg
  • Functie nutritionala: oxigenarea celulelor, crestere, par, piele, ochi, formarea celulelor si a anticorpilor
  • Activ impreuna cu: B-complex, B6, C, niacin
  • Afectiuni tratate: probleme ale pielii, probleme de greutate si vedere, indigestie, chelire

Vitamina B6

  • Vitamina/mineral: B6, piridoxina
  • RDA sau DV: 1,6-2,0 mg, devine toxica daca depaseste 500 mg
  • DV optim: 10-60 mg
  • Functie nutritionala: nervi, muschi, piele, anticorpi si formarea celulelor sangvine, co-enzima in aminoacizi si acizi grasi
  • Activ impreuna cu: B-complex, potasiu
  • Afectiuni tratate: stres, depresii, insomnie, iritabilitate, probleme de greutate, hipoglicemie, ingrosarea vaselor de sange.

Vitamina B12

  • Vitamina/mineral: B12, cobalamina
  • RDA sau DV: 2 mcg
  • DV optim: 20-100 mcg
  • Functie nutritionala: sistem nervos, depunere de fier, dezvoltarea celulelor, apetit si crestere
  • Activ impreuna cu: B-complex, C, potasiu, calciu
  • Afectiuni tratate: stres, nervozitate, oboseala, scaderea apetitului, anemie

Vitamina B 12 e responsabila, printre altele, de functionarea corespunzatoare a sistemului nervos si circulator. Cele mai bogate surse le ofera: ficatul de vita (850 g - 60 mg), tonul (550 g - 1,32 mg), pestele (850 g - 0,85 mg), puiul (850 g - 0,36 mg), laptele slab (1 pahar - 0,95 mg).

Vitamina C

  • Vitamina/mineral: vitamina C
  • RDA sau DV: 60 mg, 100 mg pentru fumatori
  • DV optim: 1500-3000 mg
  • Functie nutritionala: antioxidant; protejeaza parul, pielea, celulele si vasele de sange, gingiile si dantura
  • Activ impreuna cu: bioflavonoide, toate vitaminele si mineralele
  • Afectiuni tratate: infectii, probleme ale pielii sau circulatiei, imbatranire, alergii, ranire si invinetire

Vitamina C combate radicalii liberi, care sunt in cantitati mari in organismul persoanelor care fumeaza si consuma alcool. Radicalii liberi duc la aparitia tumorilor canceroase si la imbatranire prematura. Fumatorii ar trebui sa consume zilnic 150 mg de vitamina C - necesarul lor este cu 50% mai mare decat la nefumatori. Cele mai bogate surse le ofera: varza (1/2 pahar - 24 mg), varza de Bruxelles (1/2 pahar - 68 mg), coacazele negre (100 g - 182 mg), macesele (100 g - 1000 mg), portocalele (100 g - 52 mg), grepfrutul (100 g - 50 mg), ardei (100 g - 139 mg), capsunile (1/2 pahar - 66 mg).

Vitamina D

  • Vitamina/mineral: vitamina D
  • RDA sau DV: 400 IU, devine toxic in cantitati ce depasesc 1000 IU
  • DV optim: 400-800 IU
  • Functie nutritionala: absorbtia calciului si fosforului, oase si dinti puternici, homeostaza mineralelor
  • Activ impreuna cu: calciu, cholina, fosfor, A, C, F
  • Afectiuni tratate: oase si dinti casabili, probleme ale gingiilor, slabirea muschilor, nervozitate, artrita, metabolism slabit.

Vitamina E

  • Vitamina/mineral: Vitamina E, forma naturala a d-alfa, tocoferol
  • RDA sau DV: 30 IU
  • DV optim: 50-800 IU
  • Functie nutritionala: antioxidant, circulatie (inima), imbunatatirea circulatiei si a vaselor de sange, oxigenare, plamani, piele si par, prostata
  • Activ impreuna cu: B-complex, magneziu, seleniu, A, C, F
  • Afectiuni tratate: probleme cardiace, atac de cord, arteroscleroza, colesterol, probleme de circulatie, probleme premenstruale si ale menopauzei, marirea prostatei.

Vitamina F

  • Vitamina/mineral: Vitamina F, acizi grasi esentiali
  • RDA sau DV: 2 tablete
  • DV optim: 10% din calorii
  • Functie nutritionala: membranele mucoaselor, previne colesterolul si ingrasarea, piele si par
  • Activ impreuna cu: E, A, C, D, fosfor
  • Afectiuni tratate: probleme ale pielii, uscarea parului, probleme cardiace, artrita.

Vitamina P

  • Vitamina/mineral: Vitamina P, bioflavonoide
  • RDA sau DV: 500 mg (Rutina, Hesperidin)
  • DV optim: 500 mg
  • Functie nutritionala: usureaza utilizarea vitaminei C, intareste vasele de sange
  • Activ impreuna cu: C, calciu, magneziu
  • Afectiuni tratate: ranire facila, probleme ale vaselor de sange, raceli.


Diverse



Doctor

Sfaturi diverse

Castravetele este, probabil, cel mai bun diuretic natural. Contine peste 40 % potasiu, 20 % fosfor, 10 % sodiu, clor si multe altele. Datorita procentului mare de siliciu si sulf, favorizeaza cresterea si intretinerea parului, intarirea unghiilor. Un bun remediu in oscilatiile de tensiune datorita procentului ridicat de potasiu.



tratament - terapie - naturist - reţete - sănătate - boala - medicina - alternativă - populară - catalog plante medicinale